Købsbetingelser for Seabird Designs Kajak Outlet

Ceranos Invest OÜ
Merivälja tee 1
11911 Tallinn, Estonia

Org.nr: 11093648
VAT.nr: EE100955220

Dansk VAT/SE nummer: 13165165

 

Priser

Priserne er opgivet i danske kroner inkl. moms. Vi tager forbehold for prisændringer, da priserne kan svinge kraftigt på markedet pga. valutaændringer. Vi bestræber os altid på at have markedets bedste priser på vores produkter.

Vi forbeholder os retten til at ophæve købet ved fejlagtige oplysninger på hjemmesiden.

 

Leveringstid

Kajakker på lager, 3-4 uger, dog skal du være opmærksom på særlige leveringstider for kajakker og udstyr i forbindelse med pre-order, højtider, højsæson og kampagnetilbud. Hvis du bestiller varer, som er midlertidigt udsolgt eller i restordre, kan der forekomme forsinkelser på din levering.

Kompositkajakker fremstilles normalt på bestilling. Leveringstiden kan være 1-3 måneder. Leveringstid aftales med hver kunde separat, afhængigt af hvor de skal sendes. Afhængig af størrelsen og vægten af ​​kajakken beder vi kunderne om at hjælpe chaufføren med at aflæsse kajakken fra bilen.

Kunden får besked om forsendelsen 2-5 dage før levering.

Det er kundens eget ansvar at inspicere de leverede produkter straks efter modtagelsen af ​​forsendelsen og straks underrette føreren om eventuelle fejl og skader.

På grund af størrelsen på vores produkter er de vanskelige at levere og der kan opstå små ridser på kajakken under levering – samme ridser vil opstå ved første gangs brug af kajakken. Hvis du vil sikre dig, at der ikke er ridser, kan du kontakte os for selv at hente produktet.

Hvis sendingen er beskadiget, skal omfanget af ​​skaden anføres i fragtbrevet.

 

Hvornår er en vare forsinket
Hvis virksomheden ikke leverer kundens vare eller tjenesteydelse til det aftalte tidspunkt, er den forsinket. Man taler ikke om forsinkelse, hvis kunden selv er skyld i, at varen ikke kan blive leveret til tiden.

På grund af situationen vedr. coronavirus (COVID-19) oplever vi pt. forsinkelser med Levering fra underleverandører,  f.eks. som følge af øget grænsekontrol, aflyste fly og færger, restriktioner pålagt af myndighederne eller økonomiske og/eller personalemæssige problemer hos transportørerne, dette kan også påvirke en vares leveringstid.

I sådanne situationer, informerer vi dig rettidigt via e-mail eller telefon med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønsker du ikke at modtage varen på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille den send E-mail til info@kajak-seabird.dk benyt venligst: Standardfortrydelsesformular

 

Force Majeure

Hændelser så som krig, naturkatastrofer, handlinger på arbejdsmarkedet, myndighedsbeslutninger, mistede leverancer fra underleverandører, forværrende omstændigheder samt således lignende begivenheder udenfor SeaBird Designs kontrol, hvilke ikke kan forudses, tillægges force majeure, hvilket indebærer at SeaBird Designs frigøres fra sine forpligtelser til at fuldføre igangværende aftale.

 

Hent kajakken selv fra det estiske lager

Kajakken kan også afhentes fra et lager i Estland. Afstand fra centrum af Tallinn ca. 16 km, adresse Kaisa, Kalesi village, Raasiku parish, 75207, Harju county. Bemærk! Afhentningstiden skal aftales på forhånd, f.eks. Telefonisk, så vi kan sikre, at ordren er på lager og klar.

 

Leveringstid for ordrer sendt med posten

Målet er at behandle ordrer sendt med posten inden for 1-5 arbejdsdage efter modtagelse af produkterne på lager, hvorefter ordren vil blive leveret.

For produkter der ikke er på lager kan leveringstiden være 1-3 måneder.

Vi forbeholder os ret til at levere forsinkelser i spidsbelastningstider, såsom kampagne, højtider og højsæson.

 

Betaling

Den letteste måde at betale dine varer er ved brug af Quickpay, Klarna, Visa, bankoverførsel eller via Paypal.

Varer og kajakker, som skal afhentes på lager, skal være betalt på forhånd. Dette skal aftales på forhånd, da vores lager ikke er betjent hele tiden.

Vores betalings oplysninger ved bank overførsel

Din ordre er på hold, indtil vi bekræfter betalingen er modtaget.
Dine bestillingsoplysninger er vist nedenfor til din reference:

Ceranos Invest OÜ
Merivälja tee 1
11911 Tallinn, Estonia

Bank: Luminor Bank
IBAN: EE071700017004760999
BIC (tidligere SWIFT): RIKOEE22

 

Paypal

Hvad er PayPal?

 

Klarna

 

Betal nemt med Klarna.
Uanset hvad du holder af at shoppe og hvordan, gør Klarna betalingen smoooth.

Klarnas betalingsløsninger som er mulige ved kassen:

Betal senere

Shop Nu – Betal Senere

Med ”Få først, Betal senere” får du dine varer hjem og prøver dem i 14 dage, inden du beslutter dig for at
betale. Er der noget, der går galt, er du desuden omfattet af Klarnas køberbeskyttelse.

Hvordan fungerer det?
Normalt sendes fakturaen til den e-mailadresse, du angiver ved købet, men i nogle tilfælde sendes den pr.
post eller sammen med pakken. Derfor kan der være forskel på, hvor lang tid der går, før du modtager
fakturaen, da den sendes samtidig med afsendelsen af din ordre.

Håndter dine fakturaer
Log ind her eller via Klarna-appen for at se og håndtere alle fakturaer. Du kan f.eks. betale med et enkelt
klik eller forlænge betalingstiden.

Del op

Del op

Nu kan du ganske enkelt splitte din faktura op på på 3, 6 eller 12 måneder. Når du vælger delbetaling,
inkluderes fakturaen i den kontofaktura, som sendes til dig i midten af den efterfølgende måned.

Split din faktura op:
1. Log ind her eller i Klarna-appen.
2. Vælg, hvilken faktura du ønsker at betale delvist.
3. Klik på “Betalingsalternativer” og derefter på ”Delbetaling”.
4. Vælg det antal måneder, du ønsker at fordele betalingerne over. Færdig!

Log ind i Klarna-appen her.
Klarnas vilkår for delbetaling finder du her.

Problemer? Ikke noget problem.
Uanset hvilken tid på døgnet, du får problemer, så sidder Klarna klar på chatten og hjælper dig med at finde
løsningen. Døgnet rundt. 24/7. Begynd med at logge ind i Klarna-appen, eller klik her.

 

Returnering af varer/reklamation

Vi har 100 % tilfredshedsgaranti på Kajakker, det betyder, at du kan bytte kajakken, hvis du ikke skulle være tilfreds med den model, du er blevet anbefalet. Dette skal ske inden 30 dage efter modtagelse af Kajakken og skal meddeles skrifteligt på mail til info@kajak-seabird.dk. Kajakken skal være ubrugt og returneres i samme stand, som du modtog den. Vi arrangerer ombytningen. I tilfælde af kajakken ikke bliver udleveret efter aftale, vil du blive opkrævet i forhold til gældende forsendelsessatser (minimum 900.-).

I tilfælde af af en klage på grund af skader eller fejl, betaler vi for godstransporten. kontakt os først på info@kajak-seabird.dk og inkluder et billede af fejlen og ordre nr. i mailen, samt beskrivelse af fejl.

Ved køb af tilbehør har du fuld ret til retur og udveksling inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Returnering af varer skal aftales på forhånd via e-mail til info@kajak-seabird.dk inden varen returneres. Varerne skal være ubrugte. Når du returnerer varerne, betaler du selv forsendelsesomkostningerne. I tilfælde af en klage på grund af skader eller fejl, betaler vi forsendelsen. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Inkluder altid oplysninger i din returpakke, dit navn, adresse og telefonnummer.

Bemærk! Varerne kan ikke sendes til os pr. efterkrav.

 

Fortrydelsesfrist

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. Har modtaget din vare
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til info@kajak-seabird.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette: Standardfortrydelsesformular

Kompositkajakker fremstilles normalt på bestilling og i det tilfælde er de omfattet loven om speciallavede varer, der er lavet særligt til dig.

 

Uafhentede pakker samt levering af kajak

Hvis du ikke afhenter din pakke på dit nærmeste postkontor, vil du blive opkrævet kr 250,- i tillæg til forsendelse tur/retur.

Hvis kajakken ikke bliver afhentet/udleveret efter aftale gældende aftale, vil du blive opkrævet i forhold til gældende forsendelsessatser (minimum 900.-) for forsendelse tilbage til vores lager.

 

Mangelbeføjelser

Ifølge loven hvis der er en mangel ved det produkt du har købt, har du mulighed for at:

Kræve omlevering
Kræve afhjælpning
Hæve købet
Kræve et passende afslag i købesummen

Som udgangspunkt kan du i første omgang kun vælge mellem omlevering og afhjælpning.
Dog skal der være tale om en væsentlig mangel, for at købet skal kunne hæves.

Er din vare forsinket, blevet væk eller beskadiget under levering, kan du klage til Forbruger Europa, hvis det ikke er muligt at finde en løsning med sælgeren eller fragtfirmaet. Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@kajak-seabird.dk